Kaos x3

Kaos många gånger om i skolan idag... I söndags fick vi mail om att en lab vi skulle göra igår flyttades till på torsdag för att läraren vabbade igår. Idag fick vi mail om att labben är inställd, eller åtminstone uppskjuten på obestämd tid. För min del lät det väldigt bra, jag har en lab jag missade för länge sen som jag och läraren bestämt att jag ska göra på torsdag så när måndagens lab flyttades till torsdag ville läraren att jag skulle göra min "gamla" lab måndag eller tisdag nästa vecka. När vi har påsklov!! Men trots att måndagens lab blev inställd (och vi alltså inte ska göra den på torsdag) får jag inte göra min "gamla" lab på torsdag, för då har läraren bestämt att vi ska jobba med våra gymnasiearbeten. När jag frågar om vi inte kan få göra den "gamla" labben förklarar hon bara att hon inte kan lägga in den där eftersom hon ju ställde in den lab hela klassen skulle göra på torsdag för att alla behöver jobba med gymnasiearbetet. Vad jag absolut inte förstår är varför det är bättre att hon tar tid av vårat lov för att göra labben än att vi får göra den när vi redan är i skolan. Själva labben kommer att ta lika lång tid att genomföra oavsett när vi gör den (så vi missar lika mycket tid där vi skulle kunna jobba med gymnasiearbetet oavsett) men om vi ska göra labben på lovet måste vi ju ta oss in till skolan en extra gång, SÅ DÅ GÅR 2 HELA TIMMAR EXTRA ÅT TILL LABBEN!! Argh!! 
 
Oups, lite förvirrat, men så kan det gå när mina lärare leker smarta...
 
Dagens andra kaos i skolan är att vi inte fått möjlighet att förbereda oss inför nationella proven i svenska, som är på torsdag, så rektorn har bestämt sig för att skjuta upp det två veckor. Får man ens göra så?! Som om det inte vore illa nog hamnar provet dagen före gymnasiearbetets deadline nu när det är uppflyttat. Har vi flyt idag? Nej, verkligen inte!!
 
För att göra saker och ting ännu värre slutade skoldagen på akuten för en av eleverna i skolan. Stolar flyttades runt, en lampa slogs sönder av en lite klumpigt lyft stol, stackaren som satt under lampan fick den sönderslagna glaskåpa som utgör lampskärmen över sig och lyckades skära sig ordentligt i handen. Ren tur att det inte var huvudet, halsen eller handleden eller så! Och tur att akuten ligger precis på andra sidan vägen! Han var okej, vi som var åskådare hade lite svårt att fousera på plugget en stund och förhoppningsvis flyttas stolarna försiktigare i fortsättningen.

Kommentera här: