När allt kommer ikapp

Ännu en skolvecka har passerat men än har jag inte pluggat klart för den här veckan. Tanken är att jag ska genomföra två fältstudier i helgen, plugga en massa körkortsteori, skriva en engelskaanalys, förbereda ett psykologiseminarium, göra lite grejer för UF-företaget (som nu är halvregistrerat, vi ska bara betala in avgiften) och plugga fysik. Såå, där har vi vad jag ska göra i helgen. Eller, jag ska städa mitt rum också. Igen. Förstår inte hur det kan bli så stökigt när jag aldrig är där, fast det kanske är just det faktum att jag bara är där när jag vaknar och när jag går och lägger mig som är problemet.
 
Av någon anledning har jag helt plötsligt väldigt mycket mer plugg att göra än jag haft tidigare den här terminen, men jag börjar inse att det kanske är så att jag helt enkelt bara tänkt att det inte är så mycket och allt det där jag borde ha börjat med direkt kommer ifatt nu. Jag kommer att hinna klart med allt i tid och jag kommer att hinna arbeta igenom allt också så att uppgifterna blir ordentligt gjorda, men det är lite stressande att jag har slappat bort en fjärdedel av terminen redan. Jag menar, då är det bara tre fjärdedelar kvar till jul, och alltså sju åttondelar kvar till studenten. Helt galet, även om sju åttondelar är ganska mycket. Kommer gå så himla fort, framför allt nu när man måste plugga mycket!

Kommentera här: