Hermione-vändglas

Jag låtsas vara duktig och sitter kvar i skolan för att plugga, trots att min sista lektion slutade för fyra timmar sen. Vet inte riktigt om jag fått ut något vettigt av de senaste timmarna, men jag har iallfall försökt. Har en religionsuppgift med deadline om två veckor (och med seminarium på fredag) som jag behöver komma igång med. Haha, för att inte tala om den lite lätt kaotiska poesianalysen på engelskan. Jaja, har iallafall börjat fundera på hur jag ska få ordning på religionen, så det går framåt. Har hjälpt en klasskamrat med lite matte (matte 5, vilken motsvarar matte E) och insett att jag faktiskt saknar matten lite. Var helt färdig med matten i våras, men nu när jag satt här och räknade blev jag nästan lite sugen på att läsa den där sista mattekursen. Tänker inte göra det, måste ju klara mig igenom det här året och med ännu fler kurser som ligger utöver ordinarie studieplan kan det kanske bli lite körigt eftersom jag redan har 200 poäng utökad studieplan. Men det är ju egentligen så roligt! Och lektionerna ligger så att de inte krockar med några andra lektioner på mitt schema. ÅH! Varför kunde man inte ha ett sånt där vändglas som Hermione har så att man kan gå på alla (och då menar jag ALLA) lektioner man vill? Haha, skulle hinna med så himla mycket mer på fritiden också med ett sånt. Det får lov att bli mitt mission när jag är klar med gymnasiet, uppfinna ett tidvändarglas så att man kan mixtra lite med tiden. 
Överlevde skolfotograferingen imorse, men jag vet förstås inte hur bilderna blir förrän man kan gå in på fotografernas hemsida och beställa, så det kan vara så att bilderna inte blev någe bra. Känns alltid som att man är missnöjd med skolfotona, men förhoppningsvis kan årets bilder bli bra. Tror att jag bara har varit nöjd med skolfotona en gång hittils och det var när jag var så liten att jag gick i en sådär tredje klass. 
 
Ska ner på stan och skaffa mig något att äta till kvällsmat innan jag har körlektion (ska öva på backning och parkering) och sen avslutar jag dagen på bästa sätt med konfaplanering i Bälinge. Haha, lillasyster undrade igår varför jag inte bara flyttar dit med tanke på hur ofta jag är där. Hon tyckte att det ju bara är att ta med en luftmadrass och pumpa upp i församlingshemmet. Haha, det var väl kanske en motiverad undran med tanke på att jag var där i lördags och ska dig tre dagar den här veckan (hehe, och dessutom ska ut och äta med kören från Bälinge på lördag). 

Kommentera här: