Finslipning

I torsdags startade jag upp höstterminen med roundabout, min lilla dansgrupp. Hade 5 anmälda tjejer när jag kom dit, men 2 till dök upp när vi var där och jag har hört talas om att det är en till tjej som kanske är intresserad. Vi kan alltså bli hela 8 tjejer, och så jag då. Det är ett kanon i koreografin, så jag tänkte att det kanske skulle bli ett lite tomt kanon eftersom det inte blir så många när man delar 5 tjejer i två grupper, men med 8 (med eller utan mig får vi helt enkelt se) kommer det att bli bra. Torsdagens pass var väldigt kul, tjejerna är intresserade och entusiastiska och bara man har en klar plan för hur man ska lägga upp kvällen så blir det ett ordentligt pass. Vi avslutade med kyrkans klassiska lek "Laurentia", där man sjunger en visa med väldigt många Laurentia och så hela veckans dagar, och för varje Laurentia och veckodag ska man göra ett knäböj. Det blir 63 knäböj totalt, räknade jag ut. Träningsvärken sitter fortfarande kvar i benen. Haha, men tjejerna klagade inte ens när jag tvingade dem att göra alla de 63 knäböjen. Jag är imponerad! Vi kommer att få sjukt starka ben om vi gör det till en tradition att avsluta med "Laurentia". Man kan ju alltid lägga in styrketräningen som något lite roligt istället för att bara göra styrkeövningar, för stark är det ju bra att vara när man dansar. Eller egentligen är det väl alltid bra att vara stark. Tog mig en löptur idag, för första gången på hur länge som helst, och benen kändes väldigt trötta trots att jag inte sprungit på länge. Har dansat en hel del istället, men om en vecka ska jag springa Lidingö Tjejlopp, så jag tänkte att det kanske kan vara bra att springa lite innan dess. Kan tala om att det kändes sådär. Konditionen klarade dagens pass, men sprang bara 3 km idag så det säger egentligen inget. Benen däremot, AH!! Den där milen nästa helg kommer att kännas, så att säga...

Kommentera här: