Återbesök

Har varit ledig från skolan idag för att alla lärare har utvecklingssamtal, men detta till trots har jag varit i skolan några timmar. "Min" utbytesstudent (italienskan som gick i min klass förra året) är på besök i Sverige den här helgen och ska spela Rugby SM, så då passade hon på att hälsa på i skolan idag. Kändes ungefär som att vi var tillbaks innan sommaren igen, tillbaks i tvåan. Lite som att hon bara varit ledig några dagar (max en vecka) och att det var helt vanlig skola. Men så är det förstås inte. Lite jobbigt att jag var tvungen att springa till bussen, men å andra sidan var hon tvungen att gå ungefär samtidigt så jag missade ingen tid, egentligen. Är imponerad över att hon inte glömt någon svenska sen hon åkte hem till Italien i juli! Tänk att hålla igång ett främmande språk när man kommer hem igen! Nu ska jag hålla tummarna hela helgen för att det går bra för dem i SM, heja, heja, heja. 

Kommentera här: