Soova!

Ännu en lång dag har tagit slut. Vi började med studiebesök på ett destilleri (där de gjorde någon form av alkoholhaltig dryck) och marknad i en liten stad jag inte kan namnet på och spenderade sen eftermiddagen åt grupparbete. Vi är indelade i grupper så att svenskar, belgare och norskar är blandade och idag skulle vi ta fram en internationell lanseringsplan för ett av företagen i gruppen. Min grupp ska lansera ett Belgiskt företag, och så länge vi kommer ihåg att prata engelska går det hyfsat, men belgarna har en tendens att byta till sitt modersmål så till och från har jag inte en blekaste aning vad vi gör och hur det går, men sen plötsligt växlar de tillbaks till engelska och så inser jag att vi faktiskt kommit en bit till sen sist jag förstod. Vi ska få lite tid till arbetet innan vi ska redovisa, men först ska jag sova och vila mitt trötta huvud och mina slitna fötter. Det blir en hel del tänka bara när vi pratar eftersom det är norska eller engelska som gäller och det blir en hel del vandrande i städer mellan tågstationer, spårvagnsstationer och de platser vi arbetar eller är på studiebesök på. 

Kommentera här: