Städer är rätt bra ändå

Vad jag gör en helledig fredag? (okej, jag ljuger, den är inte helledig, har spelning med Hi Hats ikväll, men ändå) Ställer klockan på 05.30 för att åka med mamma in till stan och 45 minuters Spinning. Det är så himla skönt att träna på morgonen! Man måste bara överleva väckarklockan... Haha, jag brukar kasta ganska mycket skit på städer (de är så otroligt trååkiga, haha) men idag var det faktiskt riktigt mysigt. Vi tog med min cykel in till stan imorse så jag cyklade först till mammas jobb för att dumpa träningsväskan (och fick förmiddagsfika!!) och fortsatte sen ner på stan för att uppgradera min vår/sommargarderob. Helt otroligt vad mycket kläder man kan ha utan att någonsin ha något att ha på sig. Vanligtvis när jag är på stan har jag bråttom för att jag egentligen är på väg någon annanstans och då blir jag bara irriterad av att försöka hitta något så idag hade jag bestämt att jag skulle ta det lugnt, titta på allt möjligt och prova allt jag kände för. Det gick faktiskt riktigt bra och jag hittade inte bara en utan TVÅ klänningar, som jag dessutom köpte. Haha, får se hur lång tid det tar innan jag inte har något att ha på mig igen. Till ikväll kanske? Men jag kanske ska sluta mobba städer, de är ganska så bra att ha när man tänker efter. Som om jag inte fått nog av träning cyklade jag hem från stan, vilket är en sådär 13 km. Svär att det är någon form av förbannelse över våra landsvägar för oavsett vilket håll de svänger åt och vilken riktning man cyklar har man motvind. Hade motvind i 9 av alla 13 km och hade jag cyklat åt andra hållet kan jag nästan lova at det hade varit precis samma sak. Vinden vänder sig liksom efter hur man cyklar, hemskt irriterande. Eller bara väldigt mycket effektivare träning, om man nu vill se det så, men jag cyklade inte för träningens skull utan för att ta mig hem, och då är det lite irriterande.

Kommentera här: