Sovmorgon eller ingen sovmorgon, det är frågan...

Nedräkningen inför sommarlovet fortsätter, 18 dagar kvar nu om jag inte räknat alldeles galet. Haha, herregud var det låter som att skolan bara är pest och pina. Riktigt så är det inte, det är bara det att jag så himla gärna vill kunna göra vad jag vill när jag vill. Typ själv styra när och hur mycket jag hinner träna, vilka dagar jag ska vara seriös och faktiskt göra något vettigt och vilka jag kan spendera på att fota, träna, spela musik och annat skojjigt man inte alltid hinner med när det är skola och prov och uppsatser och deadlines... Imorgon har vi lyckats prata oss till en sovmorgon, en riktigt lång sådan dessutom, så då kan jag kanske hinna lite av allt det där jag annars inte hinner. Fast jag borde lägga tiden på att fixa lunch till friluftsdagen som kommer på torsdag, skriva ett tal till svenskan och fixa en redovisning till spanskan. Kanske inte blir någon tid till träning, fotografering och musik helt enkelt. Eller så får jag stryka det där om sovmorgon. Å andra sidan är träning (förutsatt att jag tar i så att jag får träningsvärk, och "no pain, no gain" innebär ju att man måste ta i så man får träningsvärk) inte någon jättebra idé eftersom vi ska gå 2,5 mil på torsdag, med övernattningspackning på ryggen och risk för viss kupering. Nej, nu ska jag skärpa mig och ta tag i svenskan eller spanskan. Då slipper jag det kanske imorgon.

Kommentera här: