Panikplugg hela veckan

Det är så himla kul att skriva arbeten där man inte fått någon instruktion! Och så himla lätt också. Eller inte. Vi har biologiredovisning imorgon och ingen vet riktigt vad som förväntas av oss. Det skulle kunna bli bra, men det kan också gå käpprätt åt skogen. Antar att det är lite eget ansvar att få med det viktiga, men det är svårt när man inte har några som helst ramar. Lite som projektarbetet. Vi jobbar i grupp och i grupperna har vi gjort frågeställningar, genomfört och dokumenterat fältstudien och nu ska den redovisas, med uppsats (som man skriver i grupp, har jag inte redan klagat på det kan jag göra det nu, och har jag det gör jag det igen: Det suger! Oavsett hur man gör kommer vissa åka snålskjuts och kunna få ett A på sista uppgiften, och kanske höja sig, bara för att vissa grupper är ojämna. Fast jag ska kanske inte klaga, fick ändå en bra grupp) och muntlig redovisning. Muntliga ska vara 15 minuter och det är allt vi vet. Ingen aning hur mycket av bakgrundsinformationen de vill att vi drar och ingen aning om vad som är relevant och vad som bara är onödigt, men det ska nog lösa sig. Jobbigaste är nog att jag inte har en aning om hur jag ligger till betygsmässigt, så jag vet inte hur mycket den här uppsatsen och redovisningen påverkar.

Kommentera här: