Morgonplugg

Eftersom att det är fullt naturligt att gå upp kl 6 en söndag för att plugga är det precis vad jag intalade min själv att jag skulle göra. Jag hade inget alarm och det var inte planerat, men när jag vaknade strax efter 6 tänkte jag att varför inte? Fick försöka övertala mig själv i en sådär 45 minuter innan jag faktiskt tog upp datorn, men nu har jag suttit här och lekt duktig/skrivit på svenskatalet jag har imorgon i nästan en timme, så jag vill nog påstå att jag får godkänt. Talet är klart i alla fall, så nu ska det bara skrivas ut och nötas in, bit för bit. Ska åka med familjen och hälsa på farmor idag, så det kanske inte blir jättemycket nöta in tal tid, men jag har ju alltid två timmar med bil dit och lika mycket hem. Om inte jag får övningsköra någon bit, förstås. Igår var det avslutning med ungdomsgrupperna i kyrkan, så då blev det inte jättemycket pluggat. Hade tänkt att jag skulle hinna träna nu i helgen också, men det får jag nog inse att jag inte hinner. Får ta igen med spinningpass imorgon innan skolan. Måste försöka få ordning på biologiredovisningen jag har på tisdag eller onsdag också, helst idag. Blir nog att plugga när vi kommer hem. Eller så får jag ta med datorn i bilen. Kanske. 

Kommentera här: