Varning för mig!!

Idag har jag gjort körlektionspremiär, igen. Körde en lektion för ett år sedan, men det räknas inte eftersom det var så läge sedan. Jag trodde att jag kunde köra bil när jag kom till körskolan, men nu tvivlar jag. Körde i ungefär 20 km/h och tyckte att det gick galet fort. Den enda ursäkten är att det var i ett botadsområde, men ändå. Jag som tyckte att jag kunde det här, nästan. Jaja, lektionerna är ju till för att man ska lära sig. Nu är det bara att börja övningsköra även i stan så det kan bli ett körkort. Haha, och inte kunde jag tala om vilken pedal som var vilken heller. När jag sitter där och kör vet jag såklart vilken pedal som är vilken, men när jag skulle tala om för läraren vilken pedal som var broms och vilken som var gas kunde jag bara gissa. Dumt! Kunde som tur är förklara vilken regel som gällde vid utfarter och högerregelskorsningar, och hur man vet att det är en högerregelskorsning. Annars var det nog inte många av de vääldigt många frågorna jag lyckades svara rätt på.

Kommentera här: