Rastlös

Haha, jag är värdelös på att vara ledig. Det gick bra fram till lunch, klippte nämligen gräset så länge, men så fort jag var klar och hade ätit lunch hade jag inget att göra och det blev helt plötsligt väldigt jobbigt att vara ledig. Herregud, kan inte ens göra ingenting några minuter innan jag blir rastlös!! Egentligen är det väldigt skönt att bara kunna göra vad som helst, när som helst men jag kan inte riktigt uppskatta det, av nån anledning. Fast det var väldigt skönt att kunna sticka ut och springa på kvällen, när det blivit svalare igen, utan att behöva tänka på att man måste få tillräckligt med sömn innan väckarklockan ringer. Det är så himla varmt nu så ska man (eller kanske bara jag?!) orka träna är det bara att gå upp tidigt (alldeles för tidigt när man är ledig, även om man frågar mig som är relativt morgonpigg) eller vänta tills det blivit svalt igen. Brukar tycka att det är jobbigt att springa när det blåser, tycker att det blir svårare att andas i motvind, och när jag har solen i ögonen, men nu på kvällen var det skugga nästa hela vägen och så gott som vindstilla, så det hade inte kunnat vara mycket bättre förhållanden. Ska bli bättre på det här med att njuta av att vara ledig. Haha, eller så utnyttjar jag bara tiden till att göra precis vad jag vill och slipper bli rastlös.

Kommentera här: