Inte långt kvar

Sitter i skolan och väntar in ett fysikprov. Hade jag varit lite smart hade jag gått och tränat nu och sen kunnat åka hem när jag var klar med provet, men jag är inte så smart så jag har spinningpass inbokat efter provet istället. Hade kanske kunnat vara lite intressant att skriva prov efter ett hårdkörarpass, men det har gått förut. Det ska bli skönt att träna inomhus, konstigt nog. Brukar vilja ut i naturen och andas frisk luft, men just nu är syrehalten i luften så dålig att jag får huvudvärk av att ens tänka tanken att träna ute, så det blir skönt med luftkonditionering, nån som pushar och lite galen musik som bakgrund. Igår var det ännu värre med syrehalten i luften men jag bestämde att det gick att springa hem efter systerysters fotbollsmatch ändå. Hade bestämt att jag skulle springa i elljusspåret mellan tjejernas samling och matchens start, men det åskade så mycket att matchen riskerade att bli inställd. Hade varit lagom kul att bli kvarlämnad när de åkte hem och sen, i åskvädret tvingats springa hem. Nu hann det dra förbi inan jag sprang så det var ingen fara. Tror aldrig jag blivit så fullständigt genomblöt av att springa. Haha, dels var det varmt, dels var det inget syre i luften och alltså sjukt tungt att springa (jag kan iallafall skylla på att det var därför :P) och dels var det så fuktigt i luften att det kändes som att man sprang i ett regnmoln. Haha, trots allt var det ganska skönt och jag fick inte ens ont i fötterna av alla typ 5 km på asfalt. Inte förrän jag vek av och sprang sista km på grusväg. Haha, mamma såg lite missnöjd ut när jag staplade runt hemma, men det gick över fort, så jag kör på idrottslärarens regel "No pain, no gain". Ska försöka tagga till lite inför provet, det är ju faktiskt det näst sista vi gör i tvåan så slutet är nära.

Kommentera här: