Hårdkörning

Är inne på fjärde dagen i rad med konfirmationsarbete och imorgon är det dags för den femte och sista. Torsdag-Fredag hade vi repetition och förberedelse inför konfirmationen, igår var det avslutningsfest och idag och imorgon är det konfirmationsgudstjänster. Under året har konfirmander och ledare varit uppdelade så att vi har varannan vecka och bara träffar hälften av alla konfirmander och ledare så det har varit lite förvirrande när alla är i kyrkan och församlingshemmet samtidigt, fast mysigt också. "Mina" konfirmander har sin gudstjänst imorgon, så egentligen hade jag kunnat vara ledig idag, men vi i bandet spelar under gudstjänsten så idag blev det lååång dag i kyrkan istället. Började vid 11 med att bandet repade och sen kom jag inte därifrån innan 17. Haha, det är tur att man trivs! Igår under avslutningsfesten hade ledarna spex (hehe, jag undvek att behöva vara med genom att agera fotograf, mycket smart tycker jag) för konfirmanderna. Otroligt nog blir spexen bara galnare, roligare, knasigare och mer spårade för varje år som går! Haha, fast en av sketcherna måste jag nog säga var bättre förra året. 50 minuter galenskap bjöds konfirmanderna på, men de ledare som inte var med i spexet skrattade nog mest. Vet i alla fall tre som skrattade så de grät! Nu ska jag samla krafter inför morgondagen. Inte nog med att det är "mina" konfirmander som har gudstjänst så är en av dem dessutom min kusin, så det blir uppvaktning deluxe i en sådär max en timme innan kyrkan och sen fullt ös hela dagen.

Kommentera här: