Sommarjobb dag 2

DAMPINLÄGG!! Allt jag skrivit försvann just när jag publicerade.. Kanske är någon som försöker censurera vad jag har att säga, vem vet? Haha, har överlevt en heldag på åkrarna i stekade sol. Och såklart bränt mig lite, men det är smällar man får ta om man vågar sig ut i solen med mitt piment. Har inte sett några större mängder flyghavre (mer än bredvid åkrarna, där vi i och för sig plockade ändå för att undvika att det sprider sig in på åkern, men men) och inte har vi mött några skräckinjagande djur heller. Bara väldigt många fåglar, lite nyfikna kalvar i en hage bredvid åkern och (vilket jag inte berättade för de andra plockarna) en huggorm som blev så rädd att den flydde ut i skogen när 8 jättar kom klampande. Borde ut och springa för att hålla igång min lilla vana att springa två dagar och sen vila en, men å andra sidan har jag gått omkring en mil på åkrarna. Får se om jag orkar med en liten tur när temperaturen har sjunkit något ute eller om jag gör ett undantag och låter bli att springa idag. Nu ska jag maratona mig igenom andra halvan av första säsongen av Downton Abbey. SÅ HIMLA BRA!!

Kommentera här: