Sommarjobb dag 1

Nu har allvaret börjat igen. Flyghavreplockning på heltid ett par veckor. Måste ändå säga att årets arbete ser ut att kunna gå relativt fort, det är inte sådär jättemycket flyghavre på åkrarna, överraskande många flyghavreplockare och vi har redan gått 6 (eller 8, beroende på hur man räknar) åkrar av totalt många fler. Lite över en mil har vi gått, enligt GPS:en på någons telefon. Haha, nog för att jag har stött på mycket djur på åkrarna, både levande och döda, stora som små är det inte mycket som går upp emot ett HOPPANDE vildsvin. Det hoppade, helt seriöst, fram över åkern vi gick på. Känslan när ett stort svart djur kommer hoppande mot en! Vet inte hur många olika förklaringar jag hann gå igenom innan jag bestämde mig för att det var ett vildsvin. Började med att tänka att det var en stor hund (jag menar, det vore inte så konstigt om någons hund kom och ville hälsa eller busa), sen gick jag vidare till varg (varför nu den skulle hålla till här?!) och tänkte till och med att det var någon sorts magisk varelse (kanske trodde att jag drömde, eller så var fantasin bara slut) som typ grymmen i Harry Potter eller någon form av skepnadsskiftare, inspirerad av True Blood och Twilight. Haha, man hinner ibland tänka väldigt mycket på väldigt kort tid! Hursomhelst var det iallafall ett vildsvin, och det kändes inte helt bra att gå omkring på åkrarna efter vårat lilla möte... Släppte som tur var allteftersom tiden gick, så vid lunch en timme senare hade jag redan glömt vildsvinet. Nu ska jag ta och slappa till lite Downton Abbey, känns som år och dar sen jag såg första säsongen.

Kommentera här: