Jag i ett nötskal

Har tillfälligt ledigt från sommarjobbet i en och en halv vecka innan vi ska gå över en del av åkrarna en andra gång.  I år gick det galet fort med första omgången, bara 5 dagar!! Förra året var jag inne på vecka 4 innan jag var klar, men då kaske det var så att jag gick två gånger direkt efter varandra. Passar på att fokusera lite på körkortet genom att köra så mycket som möjligt och plugga teori (hehe, den där teorin kan jag kanske inte påstå att jag har rört, men jag har tänkt att jag ska göra det...). Det vore så himla skönt att fixa körkort för bil innan det blir alltför ruskigt väder för att kunna (eller vilja) köra motorcykel. Har lagt lite tid på mitt gymnasiearbete också. Ska göra en hel del fältstudier och tänkte att jag skulle hinna med dem innan skolan börjar igen så i förrgår satt jag i drygt tvp timmar för att förbereda och planera fältstudierna. Haha, för det är väl sånt man har lov till, eller? Ska hårdköra nästa vecka med 9 pass på tre timmar per pass. Är tanken. Blir det för mycket får jag helt enkelt tänka om. Men med lite tur är det hyfsat väder så att kameran kan vara med och jag kan få lite tid till fotografering. Ska studera kossor, men bara var tionde minut under de tre timmarna, så resterande 90% av tiden kan jag kanske hinna få någon bra bild, antingen på mina studieobjekt eller på vår fantastiska natur. Vi får väl se! Har jag lite tur kanske jag kan lägga upp någon bild från gårdagens familjeutflykt till Hedesunda, men då måste jag hitta någon bra och det blev inte sådär jättemånga bilder tagna...

Kommentera här: