Fältstudier

Har till slut kommit igång med fältstudierna och tagit mig igenom tre pass, med tre timmar per gång. Herregud vad olika långa tre timmar kan kännas! Första dagen kändes de extremt långa, andra dagen väldigt korta och tredje dagen långtråkiga, men ändå inte så extremlånga. Tänkte att jag skulle utnyttja tiden till att fota en massa, men motiven tog på något vis slut efter två dagar. Eller kanske bara inspirationen. Har fått en hel del bilder på stutarna (eftersom jag var 10:e minut prickar av vad de gör och samtidigt ser till att fota alla så jag kan kolla efteråt) men bryr mig inte tillräckligt mycket om hur de blir och var skärpan hamnar så de blir ganska värdelösa allihop. Tyvärr. I förrgår hittade jag fjärilar, som dessutom var snälla nog att sitta stilla, och eftersom jag ansträngde mig när jag fotade fjärilarna är jag ganska nöjd med några av bilderna. Haha, har blivit dumförklarad för att jag gör skolarbete på sommarlovet (eftersom fältstudierna hör till mitt gymnasiearbete) men jag tycker ändå att det är ganska smart. På så vis slipper jag göra dem när skolan startat, och jag vet att jag kommer att ha nog att göra utan att behöva lägga en massa timmar på att titta på stutar.
Foto: AliceSaraLovisa, Juli 2013

Kommentera här: