Träna, träna, träna

Jag har överlevt de två första skoldagarna. Trots att gårdagen enbart bestod av låååånga naturlektioner och dagen innehöll idrottslektion (med styrketräning!!), jättehål och biologilab. Och engelska, men det är inte så jobbigt. Jättehålet kommer jag säkert hylla senare, det är två timmar långt och ligger efter lunch, men idag var jag inte så taggad på att sitta och vänta två timmar innan biologilabben. Tur då att labben var inställd! Ingen lab = inget jättehål. Har alltså gått i skolan fram till lunch idag och då hunnit med ett styrkepass där tränade 15 minuter av den 1 timme långa lektionen och en engelskalektion där vi skulle prata om lovet, det spårade... Även om vi bara tränade aktivt i 15 minuter och spenderade resten av lektionen genom att gå igenom vad vi skulle göra, träna rörlighet och strecha var iallafall jag helt slut i kroppen efteråt. Helt galet vad jobbigt det kan vara när man kommer till den tredje magstationen i rad! Trots styrkepass utnyttjade jag den snö som föll igår och som fortsatt falla idag och åkte några varv på åkern utanför vårt hus. Det blåste så mycket att snö hann blåsa ner i spåret så att det hela tiden var ett tunt lager snö ovanpå den packade snön i spåret. Och så hade det såklart yrt igen eftersom vi inte åkte något igår, så halva spåret var det bara att spåra om. Vore egentligen bra med lite kramsnö på spåret nu så att det blir lite hårdare än den snö som ligger nu, men jag ska inte klaga så länge det finns snö att åka på.

Kommentera här: