Mardröm

Nejdå, jag har inte alls svenska jag ska göra. Och det är bara ett påhitt att jag ska hålla min föreläsning imorgon. INTE! Nu går det frammåt iallafall så det är ju alltid något. Har läst igenom min föreläsning några gånger till, tagit tid på den, klockat ljudklippet jag ska ha med och nött in orden något. Det kan faktiskt gå det här! Är tyvärr så trött att jag inte vet hur mycket som faktiskt fastnar i längden, men det ska inte vara någonting som påverkar prestationsförmågan har vi fått lära oss på idrotten. Hade världens mardröm inatt. Eller det kanske är att överdriva, men det är lite obehagligt att vakna av att det är trafikolycka runt en. En ganska så stor och allvarlig olycka dessutom. Tror att det var någon variant av seriekrocken i Skåne, bara det att det bara var motorcyklister och tåg inblandade. Sen när jag väl vaknade och slapp undan var jag så trött att jag halvsomnade om och hamnade påväg från olyckan jag just vaknat från till en annan. Där hann jag iallafall vakna innan jag fick veta vad som hände, så det var ju tur det iallafall. Bara så ni vet så åker ambulanser (i min dröm) väldigt intressant när de åker fort. De liksom lutar upp motorhuvsdelen och trycker ner skåp/rumsdelen ungefär som om ambulanserna vore lyftande flygplan samtidigt som alla fyra däck är i marken. Jag har fortfarande inte klurat ut varför det skulle gå snabbare eftersom jag tycker att lyftmotståndet borde bli större på så vis, men min hjärna tyckte tydligen att det var fullt logiskt imorse så det finns kanske någon form av förklaring...

Kommentera här: