Life´s a bitch

Den här helgen borde bli en plugga-hela-dagarna-helg, men om vädret är som idag måste jag nästan ut och både åka skidor och fota. När vi åkte till stan imorse hade jag väldigt gärna stannat halvvägs (med kameran som låg hemma) och fotat utsikten jag hade från bilfönstret. Det var precis när solen var påväg upp så himlen var en mjuk skala av blå, röd och gul och det mesta däremellan, träddungarna på åkrarna var vackert inbäddade i dimman och det såg inte alls ut som åkrarna precis utanför industriområdet i vår ände av staden. Man kunde skymta topparna från Domkyrkans torn också om man ville. Å vad jag skulle kunna stå där och fota så länge batteriet klarade kylan! Men nu är det ju så att jag går i gymnasiet och inte kan välja att inte vara hemma bara för att det är fantastiskt ljus och ett perfekt bildmotiv utanför fönstret. Lite dumt att inte ha med kameran så att man kan försöka få någon bild när möjligheten ges, men genom fönster blir det inte lika bra och i skolan ska man plugga, inte fota. Får hoppas på bra väder imorgon och på söndag helt enkelt. Både för fotograferingen och för träningen. Måste hitta lite ordentliga backar att träna i eftersom spåret utanför mest är platt. Det kan iförsig bli intressant att försöka åka imorgon. Tror att det kan bli lite svårt att röra sig för all träningsverk efter dagens hårdpass för magmusklerna. Vi hade idrottslektion med tema styrka och det känns som att majoriteten av alla övningar var för våra stackars magmuskler. Skulle försöka visa en av dem för mamma, men jag kan seriöst inte spänna min mage. Musklerna är så slut att de gör vääldigt ont när jag ens försöker spänna dem.

Kommentera här: