Kupering

Tog en tur ner till fotbollsplanen och deras elljusspår där det finns ett något mer kuperat skidspår än det vi dragit upp på åkern utanför för att träna lite i riktiga spår. Spåret var kanske inte jätteimponerande, men jag behövde backarna. Kom nog nästan lika långt bakåt som frammåt varje gång jag sköt ifrån, men det blir ju lite mer utmaning på så vis. Sen får man fördel i nerförsbackarna om man har bra glid och eftersom varje uppförsbacke innebär att man måste åka lika mycket neråt efteråt jämnade det kanske ut sig i längden. Det var skönt att komma ut och röra på sig lite oavsett hur själva skidåkningen gick. Hela förmiddagen ägnades åt att plugga, eller iallafall åt att försöka plugga. Jag har nog aldrig varit så dåligt förberedd inför en svenskaredovisning som jag är nu, men jag orkar helt enkelt inte ta upp talet och plugga in det. Grammatik är så tråkigt! På den ljusa sidan har jag hunnit klart med spanskan som ska in imorgon och om jag bara lägger till några citat är jag klar med den spanska som ska in på fredag. Kemilabrapportsutkastet som ska in på torsdag är också klart, så det är nog bara plugga inför proven i kemi, fysik, biologi och matte (och så den där svenskaföreläsningen jag ska hålla på tisdag) som är kvar. Förstår inte riktigt hur jag ska hinna med allt jag vill göra i vår om helgerna ska bestå av pluggande, pluggande och ytterligare lite pluggande, men så kanske det är när man går tvåan och läser natur. Har inte ens hunnit ut med kameran idag. Bjuder på en bild från igår i brist på nya.
 
Foto: AliceSaraLovisa, Januari 2013

Kommentera här: