Datorproblem

Igår dog min dator. Bara sådär ändå. När jag bad min pappa datorteknikern att kolla på den fungerade den felfritt, men sen när jag skulle sätta igång den igen (eftersom han stängde av den när den fungerade som den skulle) gick den inte att få liv i igen. Den startade, men kontakten med skärmen fungerade inte och har man en bärbar dator är det lite svårt att ha nytta av en dator utan skärm. Hårddisken gick att rädda genom att flytta till en annan dator, så nu är allt kopierat till en extern hårddisk. Bland annat strax över 10 000 bilder. 10 000! Det känns enormt mycket. Hur lyckades jag samla på mig så mycket bilder?! Lyckades rädda dem, så jag sörjer inte min dator alltför mycket, men den var liksom en väsentlig del av min skolgång och jag gör allt skolarbete på datorn, så jag har helt klart ett problem när skolan börjar igen om en dryg vecka. Jaja, får helt enkelt lösa det till dess...

Kommentera här: