Comeback

 Jag har gjort comeback bakom ratten idag. Med pappa bredvid. Fick han bestämma skulle jag växla mycket mer än jag gjorde, men nu var det ju jag som körde så då kan han bara berätta vad han vill att jag ska göra, inte faktiskt göra det. Körde både till och från körrep i kyrkan, så det gick kanske lite bättre med att hålla samma växel som pappa önskade på vägen hem än på vägen dit. Det är lite småläskigt att köra när det snöar lite och man vet att det blåser en del. Framförallt eftersom vägen mestadels går över åkrar där det riskerar att yra igen när det är snö och blåsigt. Klarade mig ändå utan missöden och det känns som att jag kanske faktiskt kan lära mig att köra bil. Måste bara lära mig alla detaljer som skiljer någon som klarar av att köra när någon sitter bredvid och bilen är utrustad med en skylt med texten "ÖVNINGSKÖR" och någon som kan köra en bil själv, utan passagerare eller med passagerare men fortfarande självständigt och utan den där skylten man alltid riskerar att tappa. Som tur är kan man, under större delen av året, köra utan snö och is, så rädslan att hamna i diket, köra fast i en snödriva, få sladd eller något annat intressant man helst inte vill lyckas med (framför allt inte när man övningskör) är iallafall inte något man ska köra med konstant. Fast det är värre att köra i diket på sommaren än på vintern, när jag tänker efter, och man kan ju faktiskt lyckas med det... Kul att köra iallfall, trots lite snö på vägen och något högre hastighet på fordonen omkring mig än det var på mitt.

Kommentera här: