Semestervecka

Har precis (eller, ja, natten till igår, men det är typ precis) kommit hem efter en härlig vecka på Gotland med familjen. Vi har haft sol, värme och bad varje dag (okej, jag erkänner, jag bangade en gång för att det var för kallt i vattnet) och mest bara tagit det lugnt och haft det bra. Ätit Guteglass till lunch och ordentlig mat till eftermiddagsfika, ätit på restaurant bara för att vi inte orkar dra igång spritköket eller åka hem till stugan, fikat dagarna i ända. Det är något med kulglass, ballerina och semester. Även om ballerinan byttes ut mot singoalla istället eftersom den inte smälter i solen. Utnyttjade allt bilkörande till att få lite tid och mil bakom ratten, så det är i stort sett bara jag som kört bil på Gotland. Pappa fick köra på och av båten (och mellan Uppsala och Nynäshamn eftersom det var natt båda gångerna) och mamma fick köra en bit för att jag var alldeles för trött, men annars körde jag allt. De har lite konstiga hastighetsbegränsningar på Gotland och det är en väldig skillnad i storlek på en 70-väg här hemma och en 70-väg på Gotland, de är mycket större här hemma. Istället för 30, 50, 70 och 90 har de 40, 60 och 80. Det finns en sträcka vid Visby där det är 90, men annars är 80 högsta tillåtna hastighet. Fast det kanske är tur med tanke på att vägarna inte är sådär jättebreda och dessutom är ganska slingriga. Haha, sen finns deras spikraka vägar där alla korsningar består av perfekta 90 gradersvinklar och vägarna går spikrakt så långt man kan se!
 
Har laddat över närmare 900 bilder från kameran, så när jag hunnit rensa och välja ut de bästa kommer de upp. Haha, ska bara ta mig igenom det där rensandet! Men först en tur till Thun´s!
 

Kommentera här: