Stora projekt på gång

Svävar någonstans mellan hopp och förtvivlan. Eller, riktigt så dramatiskt är det kanske inte. Funderar på vad man kan göra som gymnasiearbete och vad man kan ha för affärsidé för ett UF-företag. Har tre idéer på gymnasiearbete och en eller två (som är typ samma och kanske kan kombineras) till UF-företaget. Problemet är bara att jag inte vet om jag tror att någon idé kommer att hålla. Första hindret är kanske att lita på att jag kan och att jag klarar av att genomföra en idé, men jag vill inte ta mig vatten över huvudet. Sen måste jag få idéerna godkända av lärare och handledare för de olika arbetena, och det känns som att det inte är helt enkelt. Gymnasiearbetet kan jag förhoppningsvis få respons på redan på torsdag, men jag tror inte att jag kommer att få någon säker respons på UF förrän i höst. Ett år är så kort tid, och vi får inte ens så mycket tid för att starta, styra och avveckla ett företag. Sen ska man hinna marknadsföra sig också, innan det är dags att avveckla. Ah, vet precis vad jag vill göra men är rädd att det inte ska gå att genomföra, eller att jag inte kommer få en chans att försöka. Borde kanske ha utnyttjat dagens personliga handledningssamtal, med tanke på att min handledare kommer att vara inblandad både i mitt gymnasiearbete och i mitt UF-företag, oavsett vad jag tycker om det. Det är liksom hon (tillsammans med andra skulle jag tro) som avgör vad jag får/kan göra och vad jag inte får/kan göra. Försöker få in foto i båda projeken bara för att det vore så himla kul att kunna fota lite på skoltid och få ett avbrott från allt konstant pluggande.

Kommentera här: