Glad = onykter?

Jodå, jag lever, jag har bara inte haft tillgång till internet kombinerat med en fungerande dator de senaste dagarna. I fredags bar det nämligen av till Hellidens folkhögskola utanför Skövde för att ha arbetshelg med aktivitetsrådet, idrottsrådet och förbundsstyrelsen i SBU. Vi har diskuterat, skrattat, pratat, hängt, ätit, ätit lite till, spelat spel (framför allt då på olika telefoner och plattor) och haft det allmänt bra. Riktigt bra har vi haft det! Oj så inspirerande det var! Och inte har jag insett förrän nu exakt hur mycket jag tycker om de människor jag spenderat helgen med! Nu är jag ännu mer taggad att ta tag i mina två roundaboutgrupper som just har vuxit lite och komma igång med planerandet och skapandet av årets jultidning för föreningens barn! Å vad jag vill göra något konkret nu, precis just nu! Fast jag borde ju såklart förbereda redovisning till skolan som ska hållas första timmen imorgon. Det får helt enkelt bli kvällens projekt... Kameran släpade jag med ända bort till Helliden, så lite bilder på slottet och omgivningen lyckades jag få, de kanske kommer när jag lyckas ha datorn och kameran på samma ställe vid samma tidpunkt...
 
Idag har jag beslutat att jag ska bojkotta wordfinder. Oavsett hur bra spanskaläraren tycker att det är så håller jag verkligen inte med. När man slår upp glad och vill översätta till spanska föreslår programmet onykter som synonym. Inte helt okej tycker jag då. Glad och onykter är inte på något sätt varandras synonymer. Nej, någon ordning får det faktiskt vara. Jag fortsätter envist med google translate, trots att det tydligen ska vara mycket sämre...

Kommentera här: