Feelgood

Jag har idag officiellt spelat fiol igen! Helt okej måste jag säga att det gick också, och lite beröm fick jag av de underbara människor som bett mig spela. Snällt! Spelade faktiskt typ två toner fel, så själv hade jag ju kunnat vara nöjdare, men tillsammans med piano, bas, gitarr och sitta-på-lådan-trumma och med kyrkans akustik lät det många gånger bättre än det gjorde när jag övade hemma! Nu ska jag se till och träna lite mer regelbundet och lite ordentligare de gånger jag faktiskt tar upp fiolen så ska det nog bli ordning igen. När jag spelade för en lärare orkade jag hålla uppe fiolen en hel konsert/lektion/orkestertimme så när jag efter en låt kände att det började bli lite tungt i armen var jag inte jättenöjd med mig själv. Otroligt korkat att låta sig ta så långt avbrott från fiolen att fiolmusklerna försvinner. Men det ska det bli ändring på! Imorgon ska jag, efter att jag dansat mig utmattad i två timmar, åka och spela med kyrkans eget husband så då får jag garanterat något som både är kul och nödvändigt att träna på. Goood!!!

Kommentera här: