Creepy

Idag har min black beauty, min motorcykel, skrämt livet ur mig. Två gånger. Det är nämligen så att den brukar hacka och tappa fart och dumma sig när den inte har hunnit bli varm, men om man bara envisas och håller jämn gas ger den sig. Dock inte idag... Istället la den av helt. Som i stängde av sig så att jag måste starta om den. Ingen större grej, bara lite obehagligt, när man kör på en liten väg utan andra trafikanter, men desto mer obehagligt på en stor väg där det ofta går i 80-90 och man har en bil bakom sig. Tror dessutom att bromsljuset inte lyser om man bromsar när motorcykeln är avstängd, så tur är det att blinkers funkar så länge nyckeln sitter i och är vriden till on, även om motorcykeln inte är startad. Lite jobbigt om bilen bakom inte uppmärksammar att man saktar ner och man därför blir påkörd... Måste lämna in motorcykeln på service igen så de kan lösa problemet en gång för alla, kanske kan de ha lite tid över för att ta hand om min lilla beauty nu när det är höst och många ställer av sina motorcyklar... 

Kommentera här: