Två nördar om livet

Nu har jag kommit hem efter att ha nördat mig med Betty hela natten och halva dagen. Haha, till och med hennes pojkvän har nu nördstämplat mig, känns ju lite lagom kul att vara nördstämplad av någon man hälsat på en gång... Hur ska jag egentligen klara mig utan våra nördutbrott, nätter med lite lite sömn och väldigt mycket prat och allt annat som ingår när vi ses nu när det kan dröja 10 månader till nästa gång?! Tur då att skype, facebook och internet i allmänhet finns. Haha, datorn försökte tala om för oss att vi skulle sluta vara sådana nördar genom att stänga ner Sims en gång varannan timme, men vi gav oss inte för det. Stängdes det av var det bara att hoppas att vi hade kommit ihåg att spara ofta och starta spelet igen.
 
Jag vill ut och se världen. Eller kanske plugga till något. Eller jobba. Eller så har jag ingen aning, men ut och resa och bara göra vad jag vill låter så härligt. Resultatet av den ständigt återkommande diskussionen om vad man vill göra med sitt liv, den smyger sig alltid in när vi övergett sims för natten och ändå inte har släckt och somnat än. Jag vill också kunna släppa allt och resa jorden runt flera månder. Tror jag iallafall. Jag vill iallafall ha en möjlighet, men det är väl bara att plugga klart gymnasiet så får jag min chans sen...

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Att vara nörd är ju det bästa man kan vara ju! Att vara cool är ju grymt tråk! ;)
Och du, du är tillräckligt smart för att kunna göra vad du vill Alice! Man behöver inte bestämma sig på en gång, och man kan alltid ändra sig. Bara man tycker att det man gör är kul! Jag kommer förmodligen inte vara sjuksköterska hela mitt liv men det är något jag super gärna vill prova!
Bara go for it när du väl bestämt dig! :D KRAM!

Svar: Haha, du kanske har rätt, åtminstone ÄR det kul att vara nörd ;) Tack, jag har ju faktiskt en hel del tid att bestämma vad jag vill göra. Det är bara det att ni är så stora du och Betty, bestämmer själva, flyttar, pluggar, jobbar och reser och allt. Du är bäst! Kram!!
AliceSaraLovisa

Kommentera här: