Kortrast

Ja, jag borde ägna de 15 minuter jag har innan svenskalektionen till att läsa Jane Eyre så att jag har något att säga när vi ska diskutera den imorgon, jag bara känner inte för det, så jag läser när jag kommer hem istället. Och på bussen till dansen, i bilen till bandrepet och så vidare...
 
Tror aldrig jag varit så otaggad på att läsa en bok, men samtidigt vet jag att bara jag ger boken en ärlig chans, tar mig igenom hundra sidor till och försöker fokusera kommer jag inte kunna lägga undan boken förrän återstående 170 sidor eller vad der kan tänkas vara är utlästa. Så jag kanske ska ge den en chans ändå. Jag fastnar alltid i böckerna, bara jag tar mig in i dem...
 
Ikväll är det roundabout, dubbelpass som vanligt, och jag har inte motorcykeln, så det finns en risk att tjejerna får vänta på mig och inte jag på dem som det brukar vara... Med lite tur kanske det kan undvikas, men annars får de tåla att vänta några minuter, vi har inte direkt ont om tid för fika, häng och dans så det borde vara lugnt. Sen snabb kvällsmat (och jag ska komma ihåg att strecha så att jag slipper halta omkring imorgon) och vidare på bandrep med bästa husbandet någonsin. Det låter så himla bra! Tänker inte ta på mig äran för det välljud som kommer genom högtalare och förstärkare, men bra låter det. Haha, tur att man har så skillade pianister, gitarrister, basister, trummisar och sångare!!

Kommentera här: