And dance, again...

Jodå, jag har överlevt ytterligare en måndag, även om man kanske kan undra. Det var fullt ös i båda roundaboutgrupperna i måndags och jag måste hela tiden mata den äldre gruppen med nya steg, de lär sig så himla fort!! Men det är kul, då kan man koncentrera sig på att få till stegen riktigt bra och träna så många gånger att ingen behöver varken tänka eller räkna utan bara kan lyssna på musiken och göra. Det kommer bli ruggigt bra när vi är klara! Tisdag kväll samlade jag lite danserfarenhet, inspiration till lite afrosteg vi kan köra som omväxling när afrohoppen behöver varvas med något och tog ut mig så gott jag kunde på Campus afropass. Galet jobbigt kan det bli att dansa afro om man känner för att ta ut sig kan jag säga. Sen att jag hade lite för bråttom för att komma ihåg att strecha efter passen i måndags och därför hade en del stela muskler i tisdags var en härlig påminnare om att det är väääldigt bra att strecha efter afro. Och inte var jag nöjd där. I går var det afro för en tvättäkta afrikan som gällde, 90 minuter högintensiv dans var det som gällde precis som alla andra onsdagar. Jag vet inte vad det är, men man kan varken låta bli att le eller ge allt hela tiden. Planerade ett tag att gå på ytterligare ett av Campus afropass och alltså dansa ikväll också, men jag hoppar det. Nästa gång kanske.

Kommentera här: