Tomteverkstad

Ojoj, nu var det länge sen sist. Jag har tagit mig igenom en lugn skolvecka med lugnt även på kvällarna. Idag har jag haft tomteverkstad efter skolan och varit både kreativ och effektiv. Tänker att jag ska fota mina skapelser innan jag slår in dem, men jag tänker varken säga vad det är eller visa några bilder förrän efter julafton, bara för att. Riktigt bra blir det iallafall. Så himla kul att skapa och pyssla, tänk att jag inte gör det oftare! Haha, skulle kunna tro att det är för att jag sällan har tid, förstås. Får helt enkelt se till att ta mig tiden att pyssla, skapa och vara lite kreativ... Det är snökaos (om man frågar skolbussarna och lantbussarna) så inga bussar kom till systerysters skola. Jobbigt för henne att behöva vänta tills pappa kunde hämta, men bra för mig eftersom jag slutade precis när han skukle åka. Trodde ett tag att jag skulle behöva gå från bussen (4 km, i snöväder, med skolväska och utan varma kängor...) men nu slapp jag det och fick skjuts istället. Lyxigt värre! Hade tänkt följa med och bugga ikväll, men jag kände att det vire trevligt med en kväll hemma och att varken min kropp eller mitt huvud orkar vara uppe hela natten inatt och sedan även hela natten imorgon. Blev soffan med familjen framför På Spåret istället.

Kommentera här: