Mitt liv i A5

Igår när jag var på stan glömde jag min loggbok. I ett provrum. Gick sen till bussen och tänkte inte på det, trots att jag satt och väntade 10 minuter. Först när jag klev på bussen insåg jag att något saknades och att loggboken låg kvar på en pall jag lagt den på, såvida ingen tagit den såklart. Panikslagen tröck jag på stoppknappen och sprang tillbaks för att få med mig min loggbok. Jag skulle seriöst inte klara mig utan den. Vet inte hur många saker jag skulle glömma om jag var tvungen att starta om med en ny loggbok, jag menar jag har saker inplanerade mer eller mindre varje dag hela hösten och redan börjar det dyka upp saker som händer i vår. Fick tillbaks min loggbok iallafall, så jag behövde inte springa runt med panik någon längre stund, men aldrig att jag går någonstans med min loggbok utan att ha en väska att ha den i. Väskan kan man inte gärna glömma på samma sätt som en loggbok man håller i. Det märks ju hur mycket jag behöver den. Jag kan inte ens komma ihåg loggboken ett par minuter, hur skulle jag då kunna komma ihåg alla kyrkevent, alla träningar, alla läger och all dans (utöver skolan) utan loggboken? Den är mitt minne, nerskrivet.

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Vilken tur att du fick tillbaka den! Loggboken betyder mycket på KG, haha! :)

Kommentera här: