Hur var det nu med att köra på bakhjulet?!

Okej, jag är hemma och jag lever, men det är nätt och jämnt...

Första körlektionen på motorcykel är avklarad, men det var ju inte helt utan äventyr kan man säga. Jag fick köra ut till Kungsängen och träna manöver på en övergiven väg där och så långt gick allt utmärkt, men sen skulle jag vända för sjuttioelfte gången på den alltför smala vägen, och då kom diket lite för nära. Det resulterade i tvärnit, med handbromsen, och omkullkörning. Som tur är stod jag praktiskt taget still och varken jag eller motorcykeln skadades, men det är inte kul att ramla ändå. Jag har iallafall lärt mig hur jag borde ha gjort och vet det till en annan gång, för läraren tänker ta med mig till samma ställe nästa lektion också...

Sen när jag körde hem med pappa bakpå lyckades jag köra motorstopp minst en gång per korsning, och jag överdriver inte... Han tvingade mig att träna start i backe genom att på grusväg starta tio gånger, på olika ställen i samma backe, innan jag fick köra hem. Jag får väl erkänna att det gick allt bättre, till sista gången. När vi till slut körde hem (jag tappade räkningen på gångerna så jag vet inte hur många det blev, men minst 10) råkade jag stanna där det var som brantast. Pappa hoppade på och jag gasade lite extra för att klara den extra vikten av två personer istället för en. Första försöket blev motorstopp, andra blev bakhjulet och sen motorstopp när jag skrämt släppte både koppling och gas och tredje försöket blev det nästan lite körning på bakhjulet, men jag gav mig inte så den gången kom vi iväg.

Kommentera här: