Time for changes

Ja, vad ska man säga egentligen. Tänk vilken skillnad det är på personer beroende på vilka de umgås med. Den äldste på åkern betedde sig hela förmiddagen ungefär som om han var 13-14, samtidigt som han umgicks med dagens yngste arbetare. Sen när han på eftermiddagen inte hade samma sällskap var det lärare, kurser, skola och kyrka som gällde och det var en heeelt annan person som gick några meter från mig och plockade flyghavre var och varannat steg. Intressant!! Flyghavre fanns det för övrigt gott om. Vi har inte hittat mycket flyghavre i år, bara lite här och var och mer än lite grann på två åkrar, men den här åkern väger mer än väl upp för alla åkrar där vi inte hittat något. Det är en av de mindre åkrarna och den borde inte behöva ta mer tid än någon av de andra, men om den gjorde. Utan flyghavre hade vi klarat av den på ungefär en timme, skulle jag tro iallafall, men med flyghavre har vi gått i fem timmar utan att ens bli klara, kanske har mellan en halv och två timmar kvar till imorgon.... Man kan väl säga att det märks vilka åkrar som är sprutade och vilka som inte är det.
 
Jag måste verkligen ta tag i det här med fotografering igen. Det är evigheter sen jag ens höll i en kamera, men jag antar att det får vänta lite till. Just nu är det inte så kul väder, även om man säkert (med lite mer talang än jag har) kan få utmärkta bilder trots att det är gråtrist ute, men jag orkar ändå inte göra mycket när jag jobbat klart, så det kanske inte gör så mycket... Min lillasyster är en naturbegåvning när det gäller foto, jag lovar. Pappa skrev ut tre bilder på blommor, en som jag har tagit och två som hon har tagit, och hon slår mig med stoooor marginal. Hennes är så himla mycket bättre än mina!! Tänk ändå om man kunde få till någon bra bild någon gång!

Kommentera här: