Dum av dig

Handdisk, egenlagad mat, ett stort tomt hus och enormt mycket tid sjäv är nu slut... Familjen är påväg hem!! Sen i måndags har de varit på västkusten på semester medan jag, självvalt, varit hemma och jobbat, sett efter huset och katten och njutit av ensamheten. Och såklart saknat dem lite... Fick ett fint kort från dem på posten idag där de sa att de hade fint väder och att de precis hade badat, fast det är ju inte precis längre... Ikväll kommer de hem iallafall, så nu får jag börja samsas med andra om huset igen. Hur ska det här gå egentligen?! Haha, skoja bara! De är så välkomna. De har haft det bra som det låtit när jag pratat med dem, men jag utgår från att jag kommer att få en mer detaljerad beskrivning av semestern ikväll eller imorgon. Har förresten i uppgift att ge förslag på en utflykt jag skulle vilja att vi gör den här sommaren. Deadline är idag, men jag kan inte komma på något!! Ojoj, får helt enkelt brainstorma så gott jag kan tills de kommer hem, borde ha ungefär fyra timmar på mig...
 
"Mina" flyghavreplockare måste vara bland de flummigaste, galnaste, skönaste och knäppaste människor som finns. Idag har vi har skrattat så mycket på¨åkern att vi snart borde ha magrutor allihop. Jag vet inte riktigt om det beror på att de är extremt roliga eller om vi helt enkelt var lite för trötta efter en hel veckas arbete och lite för många timmar på samma fläck med lite för mycket flyghavre. Hur som helst har vi haft kul! Haha, vet inte hur många dialekter, figurer och knasigheter vi hittat på, men ibland undrade man om det var mest spex eller mest jobb. Det var välbehövligt med tanke på åkern iallafall, efter 11 timmar på samma långsida och samma varv är man ganska uttråkad. Det är helt omöjligt och värdelöst att plocka flyghavre där grödorna ligger ner, men det är vad vi gjort de två senaste dagarna...

Kommentera här: