Alkohol

Jag var på föreläsning igår och fick höra att alla får kontakt med alkohol i tonåren. Det kanske är sant beroende på hur man ser på det, men jag känner inte att det stämmer på mig, åtminstone inte än. Sen kanske jag är ett undantag, vad vet jag, men jag blir ändå lite skrämd. Om det är så naturligt att tonåringar får kontakt med alkohol är det inte konstigt om det blir allt mer accepterat att dricka, även som ung. Att få kontakt med alkohol kanske bara innebär att man vet att det finns och att man inte ska dricka, men det känns på något sätt som att det mer innebär att alkohol blir tillgängligt eller ett alternativ, trots att det egentligen inte är det.

Okej, inte tidernas roligaste inlägg, men det är något man måste tänka på och prata om. Sen är det kanske mitt nykterist-jag som lyser igenom och som lite har fått nog av alla som tror att jag inte kan avstå från alkohol för alltid. Det känns som att det är norm att man dricker alkohol och att man annars är konstig. Det är hemskt! Man har minst lika kul utan alkohol, och dessutom vet man alltid vad man gör och man kommer ihåg efteråt hur kul man haft.

Kommentera här: