Up in flames

Blev långdag i skolan idag trots att jag faktiskt bara hade en lektion och en basgrupp, och de var direkt efter varandra. Började 9.25 och hade kunnat åka hem 11.15. Sen att jag hade massa, massa, massa sidor matte att räkna, en reflektion i engelska och en i svenska som ska skrivas in i EDS:en (där vi får bedömningar och kommentarer på våra arbeten och kan kommentera detta så att läraren kan kommentera tillbaks och så vidare) och en enorm uppgift i svenska att leta information för, sortera information till och skriva behöver man inte tänka på. OM man inte är jag. Så jag har inte åkt än, ska snart packa ihop mina böcker och dra mig ut till konfirmandledarträff ikväll. Om en vecka är det inskrivning, så jag är väldigt taggad!! Ska bli så himla kul att få lära känna nya underbara individer och vara med om allt kul (och mindre kul, kanske inte är lika taggad på det men allt är en resa) som konfirmandåret innebär. Sen när vi träffat konfirmanderna och deras föräldrar nästa vecka måste vi vänta ända till november innan vi får dra igång på riktigt. Det är en evighet!! Tur då att det troligen kommer vara packat med plugg, kyrka, lite träning, musikaliserande och annat skojjigt under tiden. För att inte tala om arbetet inom SBU som kallar. Nykteristarbetet måste nämligen också passas in någonstans i vardagsstressen, eller vardagsschemat kanske snarare. Tror dock att jag har en lösning på hur jag ska hinna, och det borde fungera för tjejerna också. Nu gäller det bara att lokalen är tillgänglig och att inget dyker upp och förstör min plan.

Kommentera här: