In the club

Jag vet inte om jag riktigt har insett hur mycket jag saknat kyrkan den här sommaren. Nog för att jag saknade alla underbara människor jag bara träffar i kyrkan och det fantastiska i att sjunga vackra låtar tillsammans eller bara sitta tyst och tänka, men inte trodde jag att jag saknade det sååå mycket. Körde mjukstart förra veckan med styrelsemöte (där vi bara var tre närvarande) och sen var det igång ordentligt med kör och konfirmandledarträff den här veckan, dagarna efter varandra. Igår var jag alltså på konfirmandledarträff, fikade (precis som alltid) gott (det var till och med nybakat bröd, direkt från ugnen!!) innan vi drog igång med infogenomgång av vad året ar att bjuda på för oss ledare och för konfirmanderna. Vi hann inte så mycket mer än just infogenomgången, men lite pyssel blev det innan andakt och hemgång. Utan att avslöja för mycket kan jag tala om att vår präst inte är som alla andra präster utan hon är en väldigt speciell präst. Igår lekte hon pyroman och verkade mycket lycklig i den rollen. Inget brandlarm gick och det var egentligen aldrig någon fara, men det var väldigt kul att sitta och titta på. Hade jag försökt hjälpa till hade nog ett brandlarm gått, så jag nöjde mig med att titta på. Hur som helst är det galet skönt att allt har startat upp nu (nästan). På tisdag börjar ungdomsgruppens träffar och sen är allt igång. Har saknat det så galet mycket!!

Kommentera här: