Var tog tiden vägen?

Ojojoj. Nu är det mycket. Eller egentligen inte, men tiden bara försvinner. Det är 32 skoldagar kvar om man räknar med dagen när vi har skolavslutning och sen är det 6 lediga dagar utöver det. Sen är det såklart helger också, men de bara försvinner de med så det räknas inte. I skolan är det egentligen inte heller mycket, det är bara det att nu börjar det bli allt tydligare vilket betyg man kommer att få, och om man inte riktigt är nöjd är den tid som är kvar ganska väldigt jätteviktig.

Ikväll är det ridning. Det är tre veckor sedan sist, så jag börjar få abstinens, men det ska jag ändra på tänkte jag. Om jag har tur och det fungerar som det ska (dvs. ridskolechefen gör som hon sa att hon ska göra) så har jag dessutom dubbelpass ikväll. Ikväll och varje torsdag fyra veckor frammåt, så nu ska jag ta igen alla gånger jag missat. Riktigt tagat även om jag inte har en aning om vad vi ska göra eller vilken häst jag får. Bara inte Zwierka, vem som helst utom henne så går det bra, men får jag henne måste jag nästan be att få byta...

Sen en liten ändring. Vi har inte konsert den här helgen, det är nästa helg, men min lärare lurade oss att tro att det var den här helgen för att vi skulle träna bättre... Inte riktigt snällt där, men så är hon. Vanligtvis skulle jag hävda att hon sagt fel för att hon är virrig och inte riktigt har koll, men hon hävdar att det var med mening, så man kanske ska tro på det den här gången och träna extra mycket under den extra långa tid vi fick på oss.

Kommentera här: