Kanske, kanske

Våren är äntligen här på riktigt! (hoppas, hoppas, hoppas!!)
Såg massor av blåsippor i skogen igår, solen värmde, skolan hade öppna fönster och undrade nästan om det inte skulle börja åska med tanke på hur mörka målnen var. Min katt går ut frivilligt och inte bara när man öppnar dörren, utan hon tvingar en att öppna åt henne och sen vill hon inte komma in på ett bra tag.
Jag var påväg att hävda att jag inte fryser, men det vore att ta i, och den dag jag inte fryser längre måste det nog nästan räknas som sommar.
Man väcks i stort sett av solen istället för väckarklockan och så fort solen är framme torkar vattenpölarna snabbt upp.
Man möter flera övningskörare på motorcykel och moped varje dag. OM inte allt det är bevis nog vet jag inte vad som bevisar att våren är här, men återigen, hoppas, hoppas, hoppas!!

Kommentera här: